به یاد مسافر

حرف دیگران:

شعر یک قدرت است ، یک قدرت حسی و ادراکی که توسط ان معانی وصور گوناگون در بروز خود قوت پیدا می کند.

                                                                                          نیما یوشیج

    به مناسبت سالگرد مردی که  پی آواز حقیقت رفت.

من او را زمانی شناختم که درک درستی از معانی کلمات نداشتم .ان چیزی که مرا بسویش کشاند احساس بود و صادقانه بگوبم خیلی سخت به شعرهایش علاقه مند شودم،  حسی بود که می توانستم درکش کنم حتی ناقص .(و هنوز قدم گیج انشعاب بهار است / وبوی چیدن از دست باد می اید / وحس لامسه پشت غبار حالت نارنج / به حال بیهوشی است . )احساسی که همه ما وقتی شعری از می خوانیم در ما بیدار می شود جان می گیرد و همه وجودمان را به خلسه می برد .

  دلم گرفته ،

  دلم عجیب گرفته است

 و هیچ چیز ،

 نه این دقایق خوشبو ، که روی شاخه نارنج می شود

                                                       خاموش،

نه این صداقت حرفی ، که در سکوت میان دو برگ این

                                                گل شب بوست ،

نه هیچ چیز مرا از هجوم خالی اطراف

   نمی رهاند.

                                                       ((  مسافر ))

    در سیر قد کشیدنمان در این دنیای پر هیاهو در دوره ای خاص، علاقه مان به تعصب تند و بی برهان تبدیل می شود من هم این طور بودم . تا روزی یک دوست که امیدورام آسمان وجودش همیشه آبی و شفاف باشد  به من کمک کرد تا شاعری را که شعر هایش را دوست دارم ،بشناسم .تعصب خشک جایش را به درک احساس شاعری که پیشه اش نقاشی است و تمام تلاشش را کرد تا دل تنهایی ما را تازه کند با خیال تیره و اما امیدوار.        *روحش شاد *

  این ماه قصد داریم کمی از انچه درباره سپهری خواندیم را در این جا  بنویسیم. منتظر باشید.

                                           

نظرات 1 + ارسال نظر
فرشته چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 09:43 ق.ظ

سلام خوبان
تا شقایق هست زندگی باید کرد
در پناه حق برای همه سلام برسانید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد