به یاد آن غمناک به روی جاده نمناک



 

 

    نوشتن درباره اش سخته ،نمی دانم به چه باور و توانی رسید که دست به این کار زد ؟!        نوشته هایش بوی غریبی دارد گاهی مثل کتی باران خورده ، می دانی چه بوی میدهد مثل سگ    خیس شده و گاهی مثل برگهای تر باران خورده . بارها بوف کور را شروع به خواندن کردم اما فقط      تا انجا  میکشید............. . درک این کتاب برای من دشوار هست، لحظاتش را گاهی در چهرها    می بینم . اخر بوف کور سیلی محکمی به صورتت می زند تا بدانی تو هم عامی هستی.شاید     برای زندگی کردن باید عامی بود؟!

  هدایت را نمی توان با نام و زندگیش شناخت .شناخت شخصیتش (مایه وجودی او) در نوشته هایش  جاریست.پس از گذشت سالها هنوز وقتی که پاهای نامطمئن قصد قدم زدن به روی جاده نمناک را دارند با خواندن آثاراش به خود می لرزند.صداقتش در به نظم آوردن افکارش در خور ستایش است .

    

      حرف او:

   گاهی فکر می کردم آنچه را که می دیدم ، کسانی که دم مرگ    هستند ، آنها هم می دیدند. اضطراب و هول و هراس و میل زندگی           در من فروکش کرده بود. از دور ریختن عقایدی که به من تلقین شده    بود‌ ، آرامش مخصوصی در خودم حس می کردم . تنها چیزی که از      من دلجویی می کرد امید نیستی پس از مرگ بود.

                                                                     بوف کور ـ صادق هدایت

                                                                         روحش شاد


نظرات 6 + ارسال نظر
فرشته چهارشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 09:41 ق.ظ

سلام
خسته نباشید
اندیشه های ماسرنوشت مارا رقم میزنندآنچه امروز هستیم ثمره اندیشه های دیروز ماست وفردا چیزی جز اندیشه های
امروز مانیست .

فرشته چهارشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 12:32 ب.ظ

سلام
با بهترین آرزوها برای شما انسانهای پر تلاش
انسان ، بودن نیست، شدن است .
به یاد داشته باش اندیشه های ما سرنوشت مارا رقم می زنند آنچه امروز هستیم ثمره اندیشه های دیروز ماست وفردا چیزی جز اندیشه های امروز ما نیست .
در پناه حق

[ بدون نام ] چهارشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 12:44 ب.ظ

سلام
با بهترین آرزوها در پناه حق

فرشته چهارشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 12:49 ب.ظ

سلا خوبی موفق باشی

فرشته دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 02:02 ب.ظ

سلام
بچه ها کجا هستید چرا چیزی نمی نویسید من منتظرم
برای همه سلام برسانید .
در پناه حق

فیروزه جمعه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 05:03 ب.ظ

عالی بود شما دوتا هیشه عالی بودید۰

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد